Retourregelingen en Klantenservice

Uw vragen, het leveren & bezorgen, de verzendkosten, uw productgarantie, uw herroepingsrecht, evt. retouren en klachtenbehandeling

N.B! Alle in onze webwinkel genoemde prijzen zijn altijd incl. 21% BTW

Eerst een van de meest gevraagde :-)
We hebben een roestvaststalen (of in een kleur gelakte) afzuigkap besteld, maar u levert ons nu een witte of grijze?

Antwoord: vrijwel alle nieuw geleverde verpakte afzuigkappen worden door ons afgeleverd met nog een witte of grijze beschermfolie aan de buitenkant. Dit om met name krasschade tijdens transport en montage te voorkomen. Gewoon deze witte of grijze beschermfolie (bij voorkeur uiteraard pas nà de montage) verwijderen en daaronder vandaan komt een prachtig en schadevrij oppervlak tevoorschijn!

Kunnen jullie eventueel artikelen leveren die niet in de webwinkel gepresenteerd staan?
Het leverbare assortiment is aanzienlijk groter dan het gepresenteerde. Dus als u iets zoekt wat niet in onze webwinkel te vinden is, stel dan uw vraag per email, misschien kunnen we u verder helpen.
E-mail: verkoop “at” afzuigkap.nl ( N.B. vervang s.v.p.“at” door @ )

Wat is jullie lever- en bezorgtermijn?
Buiten de algemeen geldende vakantieperiodes en erkende feestdagen leveren wij de goederen die op pallet dienen te worden getransporteerd 2x wekelijks. Verzending vindt plaats op dinsdag- en donderdagmiddag. Normaal gesproken worden de goederen daarna een dag later bezorgd, tenzij uw verzendadres zich op de Zeeuwse- of Waddeneilanden bevindt of binnen een grootstedelijke omgeving met transportbeperkingen. Dan kan het uiteraard wat langer duren, met name omdat deze palletgoederen per bode/vrachtauto met laadklep verzonden worden. Wij houden u van de betreffende wijze van transport en de verwachte lever- en bezorgdatum per email op de hoogte. Bij palletgoederen verstrekken wij op uw bestelbevestiging het telefoonnummer van de afd. transportplanning waarmee u op individuele basis nog nadere bezorgafspraken kunt maken mits dit binnen de transportmogelijkheden valt. Indien u nietthuis is op het moment van aflevering van palletgoederen zal de chauffeur u telefonisch trachten te bereiken. Indien u niet te bereiken bent neemt de chauffeur contact op met de afd. transportplanning. U kunt bij thuiskomst vóór 17.00 uur of de volgende dag na 09.00 uur contact opnemen met de transportplanning om een nieuw bezorgtijdstip af te spreken.

Minder omvangrijke artikelen worden normaal gesproken binnen een werkdag na verzending bezorgd per DHL of per koerier (UPS, Fedex etc. Indien u niet thuis bent op het bezorgmoment worden de artikelen een werkdag daarna opnieuw aangeboden. Op de bestelbevestiging en/of verzendbevestiging vindt u hierover nadere mededelingen alsmede de betreffende Track & Trace code.
Levering vindt, indien de betreffende goederen direct voorradig zijn, plaats na ontvangst van uw betaling of het betalingsbericht van onze betaalproviders MultiSafepay, PayPal of Afterpay. Indien de goederen niet voorradig zijn, nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op betreffende de te verwachten bestel- en leverperiode.

Leveren jullie ook artikelen in België of Duitsland?
Ja, dat doen we graag. De verzendkosten wat hoger uitvallen, met name bij een hoger gewicht. De benodigde aanpassing van de verzendkosten gaat in overleg met de klant. De levertijd naar een adres in het buitenland is uiteraard langer. Op de bestelbevestiging en/of verzendbevestiging vindt u hierover nadere mededelingen alsmede de betreffende Track & Trace code.

Wat zijn de verzendkosten?
Het principe achter onze verzendkosten is dat u voor het vervoer in Nederland niet betaalt voor de kosten om een pakket met een waarde vanaf 100 Euro aan u te verzenden. Voor verzendkosten in Nederland bij een waarde tot 50 Euro betaalt u € 7,50, bij een bedrag tussen 51 en 99 euro betaalt u € 15,00 als bijdrage voor de handling-, verpakking- en verzendkosten. Voor een buitenlands leveradres, een buitenmodel artikel en/of niet-standaard assortiment, wordt aan u een extra bijdrage gevraagd. In dat geval vragen we eerst uw toestemming voor we gaan verzenden.

Hoe zit het met de productgarantie?
Als u een elektrisch apparaat aanschaft, mag u ervan uitgaan dat uw apparaat deugdelijk is en doet wat het moet doen. Toch is een kapot apparaat niet vanzelfsprekend een ondeugdelijk apparaat, denk bijvoorbeeld aan normale slijtage. Bij aanschaf krijgt u vaak garantie. Maar er bestaan verschillende soorten garanties. Die dekken niet allemaal hetzelfde, dus het is wel handig om te weten welke nu precies wat dekt. Daarom zetten we de belangrijkste garantievormen even voor u op een rij:

  1. Wettelijk recht
    U mag als consument verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik; U heeft dus recht op een deugdelijk product. Het product moet dus voldoen aan wat u in redelijkheid van dit product mag verwachten. Een product waarvan de of economische levensduur nog niet verlopen is, moet voldoen aan wat u bij normaal gebruik mag verwachten. Wanneer u een product heeft gekocht bij onze webwinkel en het product voldoet niet aan de verwachtingen die u als consument mag hebben, zijn wij daarvoor aansprakelijk. Dit houdt in dat onze webwinkel wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren. Als uw verwachtingen onjuist waren, te hoog of onrealistisch en het product is wel deugdelijk, is onze webwinkel uiteraard niet aansprakelijk. Heeft u binnen 12 maanden na aanschaf van een apparaat een klacht, dan moeten wij aantonen dat het apparaat bij aanschaf deugdelijk was en anders de klacht kosteloos voor u verhelpen. Na die periode is het aan u om aannemelijk te maken dat er ten tijde van de aanschaf iets mankeerde aan het apparaat (non-conformiteit). Indien dat moeilijk is kunnen wij u hierbij helpen door onderzoek te (laten) doen. Blijkt dat er sprake is van een non-conformiteit dan kost dit onderzoek u niets, is er geen sprake van dan kunnen wij de kosten bij u in rekening brengen. Bij een gebleken gebrek bij normaal gebruik zal in beginsel de klacht kosteloos worden verholpen. In bepaalde gevallen zijn de kosten na verloop van tijd geheel of gedeeltelijk voor u als klant. Dit zal het geval zijn als een reparatie de levensduur aanzienlijk verlengt of een apparaat na een bepaalde gebruiksperiode wordt omgeruild.
  2. Fabrieksgarantie
    Vaak geeft ook de fabrikant en/of importeur garantie op zijn producten, meestal 2 jaar. Dat gebeurt volgens zijn eigen voorwaarden – en die kunnen per product verschillen. De voorwaarden zoals door de fabrikant gesteld doet geen afbreuk de aan de wettelijke garantie. Kijk goed naar de inhoud, de garantietermijn en uitgesloten situaties zoals ondeugdelijk gebruik of aan slijtage onderhevige onderdelen. Als de fabrikant en/of importeur kan aantonen dat u zelf verantwoordelijk bent voor een defect, dan kunt u geen aanspraak maken op de garantie en zijn de kosten voor u.

Garantieregeling
De garantie gaat in op de datum zoals vermeld op uw factuur.
Om gebruik te maken van uw garantie adviseren wij u te allen tijde eerst contact met ons op te nemen.
Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en er voor zorgen dat uw probleem wordt opgelost.
Hier zijn voor u geen kosten aan verbonden. 

U kunt geen gebruik maken van de garantie indien:

  • het defect is veroorzaakt door normale slijtage
  • het defect is veroorzaakt door nalatigheid of opzet
  • het product niet conform de gebruiksaanwijzing is behandeld
  • het product niet goed is onderhouden

Daarnaast kan het voorkomen dat u een defect apparaat heeft ontvangen. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met ons. De garantiebepalingen doen niets af aan uw wettelijke rechten als consument.

Wat te doen bij storing binnen de garantieperiode
Neem altijd eerst goed de gebruiksaanwijzing van het apparaat door. In veel gevallen staan er in de gebruiksaanwijzing handige tips om eventuele storingen te verhelpen. Indien de storing niet beschreven staat, dan kunt u in eerste instantie contact opnemen met ons via: verkoop “at” afzuigkap.nl.

Wij inventariseren vervolgens samen met u het probleem. Valt de storing binnen de geldende voorwaarden dan wordt er een afspraak met u gemaakt om het apparaat te laten repareren. Uw apparaat wordt gerepareerd door onze eigen technische dienst of door een geautoriseerd servicecentrum. Al deze monteurs hebben ruime ervaring op het gebied van uw apparaat.

In de Nederlandse wetgeving over consumentenkoop is bepaald dat de verkoper bij een gebrekkig product ook buiten de fabrieksgarantieperiode na aflevering aansprakelijk kan zijn. U moet dan als consument aantonen dat het apparaat bij aanschaf een gebrek had en dat u een bepaalde gebruiksduur mocht verwachten. Het is dus belangrijk te weten wat de normale prestaties zijn van het apparaat dat u heeft gekocht. Omdat de wet daar niet concreet over is, is onderzoek gedaan naar de gemiddelde gebruiksduur van een groot aantal apparaten.

In de tabel ziet u wat de gemiddelde gebruiksverwachting is van de productgroep afzuigkappen bij normaal huishoudelijk gebruik [N.B! (semi)professioneel gebruik is van deze garantieregeling uitgesloten!]. Er is onderscheid gemaakt in verschillende kwaliteitsniveaus op basis van de aankoopprijs per component.

Onderstaande tabel is een indicatie van de gemiddelde gebruiksverwachting, voor de wettelijke garantie is dit niet leidend.

Om misverstand te voorkomen: met een ‘product’ wordt altijd bedoeld een product bestaande uit één component dat:

+ nieuw en ongebruikt is,

+ geen showroom- of winkelmodel is,

+ een gebruiks- en dus geen verbruiksproduct is,

+ een te verwachten gemiddelde gebruiksduur heeft van twee jaar of meer.

Groot huishoudelijk (witgoed, o.a. afzuigkappen)

Aankoopprijs             In jaren        In maanden

€ 0 - 199                       2                      24

€ 200 - 299                   3                      36

€ 300 - 399                   4                      48

€ 400 - 499                   5                      60

€ 500 - 599                   6                      72

€ 600 - 699                   7                      84

≥ € 700                          8                      96

Geschillencommissie
Mocht het voorkomen dat u er met ons niet uitkomt, kunt u een klacht of geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, via www.sgc.nl

Uw herroepingsrecht / hoe lang is mijn bedenktijd?

14 dagen bedenktermijn
Onze webwinkel afzuigkap.nl  is lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie en voert daardoor het Thuiswinkel Waarborg. Dit Waarborg geeft u bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen. In de praktijk betekent dit dat wij nadat wij uw artikel hebben afgeleverd of als u het artikel heeft opgehaald vanaf ons magazijn, u nadat u het laatste artikel (vanuit één order) fysiek in bezit heeft gekregen, nog 14 dagen bedenktijd heeft om de overeenkomst te ontbinden. En vervolgens nog eens 14 dagen om het betreffende artikel of artikelen te retourneren. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat u toch op uw aankoopbeslissing wilt terugkomen. U hoeft hiervoor geen reden aan te geven.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons in een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

Als u gebruik wenst te maken van het modelformulier voor herroeping, dan kunt u deze vinden op het tabblad "Bestellingen en Retouren" met directe link naar ons standaard herroepingsformulier (docx).

In alle gevallen is het echter van belang dat u het artikel en alle geleverde toebehoren - indien redelijkerwijze mogelijk - in de oorspronkelijke staat en onbeschadigd aan ons retourneert.

LET OP! Bekijk het product gerust zoals je dat ook in de winkel zou doen.
Voorbeeld: haal een afzuigkap voorzichtig uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar monteer de kap niet en stel hem niet in gebruik.

Voorwaarden retourneren
Bent u niet tevreden over uw aankoop? Dan kunt u het artikel uiteraard aan ons retourneren.
Wij verzoeken u vriendelijk om bij het retour zenden van artikelen de volgende instructies in acht te nemen:

  • U dient het artikel in originele staat en verpakking te versturen (indien redelijkerwijs mogelijk);
  • De artikelen zijn schoon, compleet, ongebruikt en onbeschadigd. Onder 'artikelen' vallen tevens alle bijgeleverde accessoires;
  • Graag uw aankoopbewijs (factuur) meesturen (niet wettelijk verplicht);
  • Tevens een van ons te ontvangen RMA (retour) formulier (niet wettelijk verplicht);
  • De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw rekening.

Twijfelt u nog?

Elk product kunt u altijd binnen veertien dagen terugsturen indien het niet voldoet aan de verwachtingen. Echter bent u als klant zelf verantwoordelijk voor de waardevermindering van het product indien u meer doet met het product dan alleen het beoordelen ervan zoals u ook in een winkel zou doen. Elektronica onderdelen mag u dus niet installeren. Een afzuigkap of actief-koolfilter mag u niet uit een plastic sealing halen en/of inbouwen. In alle voorkomende gevallen zullen wij beoordelen voor welke vergoeding u eventueel in aanmerking komt. Als het product helemaal niet meer verkoopbaar is (bijvoorbeeld doordat het al gebruikt/gemonteerd is geweest), dan kan de waardevermindering oplopen tot 100%.

Neem contact met ons op via verkoop “at” afzuigkap.nl als u twijfel heeft of c.q. hoe u uw product terug mag/kan sturen.

Voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal praktijkvoorbeelden om de regels omtrent het retourneren van producten te illustreren in het kader van de wet herroepingsrecht. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.

U koopt een afzuigkap en u besluit, nadat u deze heeft gemonteerd en een paar dagen heeft gebruikt, dat deze niet voldoet aan uw verwachtingen.
Omdat de afzuigkap een paar dagen is gebruikt en daardoor een aantal uren heeft gewerkt, is het product gebruikt. U kunt het product wel terugsturen, maar doordat u het apparaat heeft gebruikt is de waardevermindering 100 procent. U mag de afzuigkap wel uitpakken (zonder de beschermfolie te verwijderen!) om zo te kunnen beoordelen of bijvoorbeeld het design bevalt en de afwerking in orde is.'

U bestelt een afzuigkap maar ziet bij het uitpakken dat dit niet het apparaat is zoals gedacht. Mag u deze afzuigkap retourneren?
Een afzuigkap kan altijd geretourneerd worden, maar wanneer het product meer gebruikt is dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen kan de waardevermindering oplopen tot 100%. Hiervoor kunnen wij dan kosten in rekening brengen. Dus bij een afzuigkap mogen vet- en/of actief koolfilter niet uitgepakt en reeds vuil zijn. Je dient wel zorgvuldig om te gaan met de verpakking van het apparaat. Indien het redelijkerwijs mogelijk is moet je het in de originele verpakking retourneren. Wat redelijk is hangt af van het apparaat. Bij een afzuigkap kan dat geen probleem zijn.

U bestelt een afzuigkap, monteert deze en na een of enkele keren gebruik vindt u dat deze onvoldoende zuigt of teveel geluid maakt. Mag u deze afzuigkap retourneren?
Heeft u bij wijze van test uw nieuwe afzuigkap gemonteerd en gebruikt dan valt dat onder de categorie ‘onnodig gebruik’. Wat mag wel?
U mag het product beoordelen door het uitelijk en de bedieningsdisplay te bekijken maar monteren mag niet. Doordat u het apparaat heeft gebruikt is de waardevermindering 100 procent. Vanzelfsprekend kunnen wij wel via onze technische dienst het apparaat laten controleren op juiste werking.

Mijn verpakking is er niet meer. Wat nu?
Een product dat voor retour wordt aangeboden waarbij de verpakking mist mag in principe retour. Regel is dat indien redelijkerwijs mogelijk de consument het product met de verpakking in originele staat retourneert. Wat redelijk is hangt sterk af van de wijze waarop het product bij de consument is aangeboden. Daarom is het belangrijk, voordat u iets retourneert, eerst even contact op te nemen met de webwinkel. Een retour gekomen product wordt daarom altijd door ons beoordeelt. Blijkt dat er schade is aan het geleverde product of verpakking, dan kunnen wij daarvoor een bedrag in mindering brengen op de restitutie. Om een product retour te zenden adviseren wij dit te doen via ons retourformulier. Op deze wijze vindt er een snelle afwikkeling plaats van uw retouraanvraag. 

De volgende gegevens heeft u nodig voor het invullen van ons retourformulier:
- bestel/ordernummer
- het product (merk, type) dat retour wordt gestuurd
- eventuele reden van retourneren (bij defect of foute levering)

Als u gebruik wenst te maken van het modelformulier voor herroeping, dan kunt u deze vinden op het tabblad "Bestellingen en Retouren" met directe link naar ons standaard herroepingsformulier (docx).

Na het invullen van de gegevens in het herroepings-/retourformulier ontvangt u van ons per email een RMA-bevestiging. Met dit RMA-bevestigingsformulier is het mogelijk het product aan ons retour te zenden. Wij adviseren het RMA-retourformulier duidelijk zichtbaar op het product te plakken. Het retourpakket kunt u - indien het niet op pallet geleverd is - inleveren bij DHL bij u in de buurt of u kunt een doos die op pallet aan u geleverd is door ons laten ophalen.

Terugbetaling
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor een terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen in goede staat hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en summier de werking van de goederen vast te stellen. Vergewis u van de bovengenoemde voorwaarden voor de herroeping om onduidelijkheden achteraf te voorkomen.

Wat kost mij dit?
De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor de koper. Slechts wanneer de fout door de webwinkel is veroorzaakt zijn de kosten voor het retourneren voor ons. Voor het retourneren van een product adviseren wij u gebruik te maken van een aanvraag bij ons van een RMA formulier. Op deze wijze vindt er een snelle afwikkeling plaats van uw retouraanvraag. Na het invullen van de benodigde gegevens, ontvangt u per mail een bevestiging van de aanvraag met een ingevuld RMA-retourformulier. Dit ingevulde retourformulier plakt u duidelijk zichtbaar op het retourpakket. Een retourpakket kunt u inleveren bij DHL.
Wilt u dat wij het pakket bij u ophalen? Ook dat kan. U kunt dit aangeven tijdens het invullen van het retour- of herroepingsformulier.

Retourneren van een pakket via DHL en of een ander postorderbedrijf bij u in de buurt kost tot een totaalgewicht van 10kg circa € 6,95, boven 10 tot max. 30kg totaalgewicht circa € 13,25. Is het apparaat door onze bezorgdienst op pallet aan u geleverd, dan bedragen de kosten voor het ophalen van het product - afhankelijk van de palletgrootte - vanaf € 100,-.

De aankoop dient, indien redelijkerwijs mogelijk compleet en onbeschadigd te worden teruggestuurd. Eventuele schade aan het product kan worden verrekend op het terug te storten bedrag. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en summier de werking van de goederen vast te stellen.

U overschrijdt uw bedenktijd van 14 dagen, wat gebeurt er dan?
U heeft recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen. Indien u deze periode overschrijdt heeft u geen recht tot het retourneren van uw product. In goed goed overleg zijn uitzonderingen bespreekbaar. U dient dan minimaal rekening te houden met de volgende kosten; Bovenop de genoemde retour en afhandelingskosten zal minimaal 25% van het oorspronkelijk aankoop bedrag ingehouden worden.

ONDERSTAAND EEN VOORBEELD: Herroepingsformulier


afzuigkap.nl
Afd. Herroeping order
Felland 5c
9753 TA Haren (Gn)

Per Email: verkoop “at” afzuigkap.nl

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

- Aan: [ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroep/herroepen*

- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

- [Naam consumenten(en)]

- [Adres consument(en)]

- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

- [Datum]

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.


Op het tabblad "Herroeping formulier" vindt u de directe link om desgewenst het standaard Herroeping formulierte downloaden.

Klachtenbehandeling / Geschillencommissie
Indien u klachten hebt over onze producten of dienstverlening, verzoeken wij u ons hiervan z.s.m., liefst binnen 14 dagen na constatering, via onze afdeling service in kennis te stellen zodat wij u bij de oplossing hiervan zo snel en adequaat mogelijk van dienst kunnen zijn. Onze 24 uurs klantenservice is voor technische vragen, storings- en garantiemeldingen alsmede klachtenbehandelingen bereikbaar via onderstaand emailadres: E-mail: service@afzuigkap.nl

Onze klantenservice geeft veelal binnen 2, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw emailbericht.

Gedurende kantooruren, maandag tot en met vrijdag tussen 9h00 - 17h00 kunt u bellen met +31 (0) 85 016 24 89
Daarnaast kunt u ook gebruik maken van het mobiele telefoonnummer : +31 (0) 6-11907996

Mocht het voorkomen dat u er met ons niet uitkomt, kunt u een klacht of geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, via www.sgc.nl

Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie. Wij verwijzen hierbij tevens naar het Europese online geschillenplatform (ODR). In geval van een klacht/geschil kunt u ook hier terecht; de direkte link is: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Betaalgemak
Betaalt u het liefst via IDEAL dan is dat bij ons uiteraard mogelijk; op deze manier betaalt u gemakkelijk en snel op de u bekende wijze via uw eigen Internet-bankprogramma. Indien u een PayPal account bezit, kunt u ons hiermee desgewenst direct betalen; wel zo snel en veilig!
Wij beschikken eveneens over een betaalmogelijkheid achteraf via de betaalproviders "RIVERTY" hiermee kunt u, afhankelijk van de hoogte van het totaalbedrag, een(deel)betaling verrichten NA ontvangst van de bij ons bestelde goederen, onder het voorbehoud dat de transactie met u voorafgaand aan de levering, door RIVERTY is goedgekeurd. Het maximumbedrag dat via RIVERTY kan worden voldaan bedraagt thans € 2.500,-

- Indien u bij bedragen hoger dan de door RIVERTY gegarandeerde totaalsom (een deel) achteraf wenst te betalen verzoeken wij u om voorafgaande aan uw definitieve bestelling contact met ons op te nemen via verkoop@afzuigkap.nl. Dit teneinde met u een individuele regeling te kunnen afspreken op basis van onderstaande voorwaarden;
- In ieder geval dient u (binnen het kader van de geldende wettelijke regelingen) met ons een passende betalingsregeling vast te leggen waarbij onzerzijds een aanbetaling per bankoverschrijving dan wel een deelbetaling via RIVERTY van max. 50% van het totaalbedrag als voorwaardelijk wordt gesteld om de transactie te accepteren;
- Daarnaast is het mogelijk om, buiten de webwinkel om, eerst een factuur opgestuurd te krijgen, wij verzenden uw producten binnen enkele dagen na de bevestiging van ontvangst van de betaling.
- Na ontvangst van uw aanbetalingbedrag worden de bestelde artikelen, mits op dat moment nog voorradig, binnen 1 werkweek (of hetgeen met u als latere levertermijn kan worden overeengekomen), aan u toegezonden;
- Bij deze levering ontvangt u de restnota, die u binnen 14 dagen na aflevering volledig aan ons dient te voldoen;
- Volgens onze algemeen geldende voorwaarden blijven geleverde goederen onze eigendom totdat het betreffende totaalbedrag volledig is voldaan.

LET OP! Gezien het feit dat voor het transport van deze volumineuze en kwetsbare goederen gebruik gemaakt wordt van diverse transportondernemingen, kan vooralsnog geen rembours-mogelijkheid worden aangeboden om u de goederen te leveren, aangezien de vrachtautochauffeurs over het algemeen niet over betaalfaciliteiten beschikken.

Maakt u gebruik van een American Express kaart, dan kunt u Amerian Express als betaalmethode kiezen op de checkout pagina.

Voor de Visa of Mastercard betaalmethode:

Met creditcard betalen is steeds meer gebruikelijk en betalingen met creditcard worden op steeds meer plekken geaccepteerd. U kunt met uw creditcard zowel online als offline aankopen of services betalen.


Online met uw creditcard betalen

Wilt u een online aankoop doen? Betalen met uw ICS Card is heel eenvoudig én veilig. Om misbruik te voorkomen willen we zeker weten dat ú het bent die de creditcard gebruikt.

De volgende gegevens vult u in:

  1. Creditcardnummer. Dat zijn de 16 cijfers op de voorkant van uw creditcard.
  2. Vervaldatum. Eerst de maand, dan het jaar.
  3. De 3 cijfers achterop uw card. Bij Visa heet dit CVV-code en bij Mastercard CVC-code.
  4. Een extra controle (3D Secure). Dit kan via de app met 'Opdracht goedkeuren'. Heeft u geen app? Dan voert u een wachtwoord en een sms-code in.


Betalen doormiddel van een overboeking:

Met de Europese overschrijving kan in heel Europa geld tussen euro-rekeningen overgeboekt worden. Dit wordt mogelijk gemaakt door de invoering van een uniform bankrekeningnummer, het IBAN nummer. Zo betaalt u doormiddel van een bankoverschrijving.

Achteraf betaalmethode in 3 termijnen: in3

Komt een grote uitgave even niet goed uit maar wil je geen schulden of extra kosten? Dan kies je voor in3.

(N.B! In uw en ook wel ons voordeel geldt deze betaalmethode voor een aankoopbedrag boven de € 150)
in3, de enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie.

Hoe het werkt? Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. 

DIT ZIJN DE DRIE STAPPEN:

1. Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegeven controle;
2. Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden;
3. Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.

Terug naar de webwinkel?

Om terug te gaan naar alle fraaie en kwalitatief hoogwaardige showroomaanbiedingen klikt u hier op Afzuigkap.nl